Ako vyzerá a čo je reklamný predmet už vedia rozlíšiť aj deti. Určite sa vám vybavia ich najrôznejšie druhy a možno si spomeniete aj na tie, ktoré máte doma, v práci či v aute. Málokto však vie, kde sa to celé začalo. História reklamných predmetov siaha až do roku 1789 do čias Georga Washingtona, ktorý si nechal zhotoviť pamätné odznaky pre svoju inauguráciu. Od týchto čias sa toho veľa zmenilo, no tá najdôležitejšia podstata, akou je zviditeľniť seba, svoju spoločnosť a identitu, ostáva zachovaná. Charakteristiku, dôležitosť, kritériá i techniky brandingu reklamných predmetov sme rozobrali v blogu Brandovanie reklamných predmetov je nenahraditeľnou cestou k úspechu, pričom v tomto prípade sa zameriame na rovnako dôležité reklamné predmety i techniky pri brandingu reklamného textilu.
Ako môžeme využiť brandovanie reklamného textilu?
Branding reklamného textilu je rovnako dôležitý z toho dôvodu, že taktiež pomáha prezentovať jednotnú identitu spoločnosti, šíriť dobré meno či vzbudzovať záujem o kúpu, pričom môže vystupovať samostatne, alebo dopĺňať ostatné reklamné predmety.
Pre zamestnancov môže tento spôsob reklamného predmetu znamenať pracovné oblečenie či oblečenie, ktoré môžu využívať vo svojom voľnom čase. Prezentovať ho môžeme aj pri športových alebo iných firemných podujatiach. O takýto druh reklamy má záujem aj verejnosť, či už v prípade wellness centier, kde uvítajú napr. uteráky a osušky, alebo široká verejnosť, pretože ide o praktický darček, ktorý dokážu využiť v každodennom živote a dobrovoľne tak šíria vaše meno a značku, čiže doslova ide o bezplatnú chodiacu reklamu vašej spoločnosti na verejnosti.
Dobrým spôsobom je darovať textilné reklamné predmety aj ako pomoc druhým (charitatívny rámec, pomoc pri organizovaní rôznych športových i kultúrnych podujatí), vďaka čomu tak zlepšujete svoje meno v očiach verejnosti.
Branding textilných reklamných predmetov je teda praktický a využiteľný spôsob, akým môžete nenásilne a efektívne šíriť vaše meno v spoločnosti. V ponuke je obrovský sortiment reklamného textilu v rôznych veľkostiach, farbách, materiáloch i strihoch, ktoré by ste mali vyberať na základe cieľovej skupiny a takouto formou reklamy dokážete zacieliť naozaj na každého.
Brandovanie textilných reklamných predmetov má svoje zásady
Tričká, tielka, polokošele, svetre, bundy, šiltovky, čiapky, uteráky, dáždniky či textilné tašky predstavujú dostatočne rozsiahly priestor, na ktorom sú logo, názov spoločnosti či iné údaje dobre viditeľné a čitateľné. Farbu textilného reklamného predmetu by ste mali vybrať takú, aby logo nezanikalo, pretože v takom prípade by reklamný predmet strácal svoje opodstatnenie. Ako budú tieto údaje na reklamnom predmete v skutočnosti vyzerať v značnej miere závisí od toho, ako budú nadizajnované.
Aby ste predišli prípadným komplikáciám s nečitateľným logom kvôli farbe či veľkosti, ktorá ovplyvní kvalitu, zverte svoj dizajn manuál do rúk skúsenejším grafikom. Mnohokrát sa totiž stáva, že logo, ktoré si sami vytvoríte, je síce farebné a na prvý pohľad zaujme, ale pri zhotovovaní potlače môžete zaplatiť oveľa viac než by ste očakávali. Ďalším problémom je, že pri zväčšení loga na potlač nemusí byť výsledok uspokojujúci, a tak reklama koniec koncov nie je ani efektívna. Preto v tomto prípade platí, že v jednoduchosti je krása.
Takisto ako u ostatných reklamných predmetov, aj v prípade textílií platí, že kvalita má vplyv na to, aký názor si partneri či klienti vytvoria o vašich produktoch či službách. Pri textilných reklamných predmetoch sa predpokladá trvácnosť a dlhodobá praktická využiteľnosť, a preto by ste mali investovať aj do kvality textilných materiálov, pričom by ste ale nemali zabúdať ani na správnu techniku brandovania.
Pri brandovaní textilných reklamných predmetov sa využívajú rôzne techniky, medzi ktoré patrí:
– Sieťotlač. Princíp sieťotlače pri textilných reklamných predmetoch rozdeľujeme na plošnú sieťotlač, pričom táto technika spočíva v tom, že na predmet je farba pretlačená cez sito. Tento postup sa využíva pri tričkách, dáždnikoch či taškách. Druhým spôsobom je transferová sieťotlač, ktorá sa využíva pri nerovných povrchoch (napr. čiapky). Na zrealizovanie tohto spôsobu potrebujeme špeciálny papier.
– Flex-Flock. Techniku Flex-Flock pozná každý aspoň z videnia, pretože sa najčastejšie využíva pri potlači športových dresov. Princíp tejto techniky spočíva v tom, že sa motív vyreže z flexovej fólie a pri vysokej teplote a tlaku sa zalisuje na textil. Výhodou je, že potlač má jemný gumový alebo semišový povrch, a tak veľmi dobre kryje. Zároveň sa vyznačuje dlhou životnosťou.
– TexGraphic. V tomto prípade sa využíva digitálna tlač, ktorou sa natlačený motív teplom nalisujena textil. Nevýhodou je, že táto technika nemá dobrú odolnosť voči praniu.
-Výšivka. Ide o strojové vyšívanie, kde je priamo na textilný reklamný predmet strojom vyšitý zvolený motív.
– Nášivka. Nášivka sa od výšivky odlišuje tým, že je vyšitá samostatne a môže sa našiť na akýkoľvek textilný reklamný predmet.
Ak nemáte dostatočné skúsenosti s výberom techník brandovania textilných reklamných predmetov, určite si nechajte poradiť od skúsených agentúr. Nezabúdajte, že reklamné predmety sú vašou vizitkou.